VI SKAL HAVE CA. 2,5 GR. SVARENDE TIL ½ TSK. ZINK I KROPPEN.

DET ER IKKE MEGET, MEN DET ER VIGTIGT.


ZINK HAR INDFLYDELSE PÅ IKKE MINDRE END 200 FORSKELLIGE PROCESSER I VORES KROP.

ZINK ER TIL STEDE OVERALT I KROPPEN, MEN MEST I MUSKLER KNOGLER BLOD, I LEVER, NYRER, BUGSPYTKIRTEL, HUD OG MANDENS GENITALIER.

ZINK ER EN DEL AF INSULIN OG INDGÅR I IMMUNFORSVARET. DET ER NØDVENDIGT FOR ALLE KROPSLIGE FUNKTIONER OG ER EN SLAGS ENERGI-KATALYSATOR. ZINK ER VIGTIGT FOR BÅDE MÆND OG KVINDER OG HØRER

TIL DE VANDOPLØSELIGE MINERALER. DERFOR MISTER VI NEMT FOR MEGET ZINK.

PERSONER DER SVEDER MEGET, HAR HÅRDT FYSISK ARBEJDE OG SPORTSFOLK SOM TRÆNER MEGET, MANGLER TIT ZINK. SEX, OPHOLD I TROPEKLIMA, STÆRK SOMMERVARME, SOLBADNING, INFEKTIONSSYGDOMME M.M. DRÆNER KROPPEN FOR ZINK. GRAVIDE KVINDER "DELER" DERES ZINK MED BARNET OG KAN FÅ UNDERSKUD.

DER ER TEORIER OM AT DOWNS SYNDROM KAN OPSTÅ PGA. MODERENS MANGEL PÅ ZINK. MÆND SKAL HAVE ET HØJT INDHOLD AF ZINK I KROPPEN OG SPECIELT I KØNSORGANERNE SAMT I PROSTATA. MANGEL PÅ ZINK KAN VÆRE ÅRSAG TIL FORSTØRRET PROSTATA, DERFOR KAN ZINK TILSKUD FOREBYGGE DETTE.

ÆLDRE MENNESKER SOM SPISER MEGET LIDT OG HOSPITALSPATIENTER, ISÆR EFTER KIRURGI OG BLODTAB, HAR BEHOV FOR EKSTRA ZINK.

STRÆKMÆRKER I HUDEN HOS OVERVÆGTIGE OG GRAVIDE SKYLDES MANGEL PÅ ZINK OG B-VITAMIN, ISÆR B-6. BØRN OG TEENAGERE HAR BEHOV FOR ZINK, DER INDGÅR I VÆKSTPROCESSEN. ZINK NEDBRYDES AF ØSTROGENET I SYNTETISKE HORMONER, DVS. P-PILLER OG HORMONER TIL OVERGANGSALDEREN.

DERFOR ANBEFALER NOGLE LÆGER AT MAN HOLDER EN PAUSE MED HORMONERNE EN GANG IMELLEM, F.EKS. EFTER 2 ÅRS INDTAGELSE OG FÅR KONTROLLERET ZINK TILSTANDEN.

HVIS DER ER MANGLER TAGES EN KUR MED TILSKUD. VED FØDEVAREALLERGI SES ALTID MANGEL PÅ ZINK.

ER EN MASSIV OG LANGVARIG ZINK MANGEL MÅSKE EN MEDVIRKENDE ÅRSAG TIL ALLERGI? DET SAMME GÆLDER MANGE HUDPROBLEMER, F.EKS. PSORIASIS.

ZINK HAR FØLGENDE POSITIVE EFFEKT PÅ KROPPEN

  • ØGER HELING AF SÅR.
  • FJERNER HVIDE PLETTER PÅ NEGLENE.
  • HJÆLPER VED TAB AF SMAGSLØG / LUGTESANS.
  • FOREBYGGER STRÆKMÆRKER. FOREBYGGER SKALDETHED.
  • STYRKER GENITALE ORGANER. FOREBYGGER BARNLØSHED. FOREBYGGER FORSTØRRET PROSTATA.
  • STYRKER HJERNENS FUNKTION.
  • SÆNKER KOLESTEROL.
  • STYRKER INSULINDANNELSEN.
  • FOREBYGGER DIABETES.
  • HJÆLPER VED LEDDEGIGT.
  • ANTI INFLAMMATORISK.
  • FOREBYGGER BETÆNDELSES TILSTANDE SOM ACNE.
  • FOREBYGGER CHROHN´S SYGDOM.
  • FOREBYGGER NATTEBLINDHED.
  • DÆMPER DÅRLIG KROPSLUGT.
  • HJÆLPER VED DNA-SYNTESEN.
  • DÆMPER SKITZOFRENI.
  • FREMMER MENTALE FUNKTIONER.
  • STYRKER MUSKELKONTRAKTION.
  • FREMMER VÆKST OG PROTEINSYNTESEN.
  • FORBEDRER FORDØJELSEN. VEDLIGEHOLDELSE AF CELLER OG ENZYMER.
  • REGULERER SYRE/BASE-BALANCEN. ØGER BLODETS STABILITET.

_______________________ _______________________

TEGN PÅ ZINKMANGEL KAN VÆRE

  • DÅRLIGT IMMUNFORSVAR.
  • ÅREFORKALKNING.
  • FORSTØRRET PROSTATA.
  • HVIDE PLETTER I NEGLENE.
  • STRÆKMÆRKER.
  • VOKSEVÆRK HOS BØRN.
  • FØDEVAREALLERGI.
  • ANÆMI.
  • LEVER OG MILT PROBLEMER.
  • VÆGTTAB.
  • HUDPROBLEMER AKNE.
  • LANGSOM SÅRHELING.
  • DÅRLIGT NATTESYN / NATTEBLINDHED.
  • APPETITLØSHED.
  • TAB AF LUGTESANS / SMAGSSANS.
  • INDLÆRINGSPROBLEMER.
  • HØJT KOLESTEROLTAL.
  • LAVT / HØJT BLODSUKKER.
  • BLODTRYKSFORSTYRRELSER.
  • DÅRLIGT KREDSLØB.
  • SKINNEBENSSÅR.
  • ANOREKSI.
  • LEDSMERTER.
  • TUNGMETALFORGIFTNING.
  • DEPRESSION.
  • DÅRLIGE Nerver
  • TRÆTHED.
  • DÅRLIG HUKOMMELSE.
  • FERTILITETS PROBLEMER